En Francesc Mitjana.

En Francesc Mitjana, actual professor d’Educació Física d’algunes classes del nostre institut, va ser fisioterapeuta en el futbol base del F.C Barcelona. Va tenir l’oportunitat de poder ajudar a jugadors com Andrés Iniesta, Bojan Krkic, Gerard Piqué o Xavi Hernández. Per això hem decidit fer-li una entrevista.

1. Com vas rebre l’oportunitat de ser el fisioterapeuta del F.C Barcelona?
– Primer, vaig estudiar la carrera d’INEF i després, la llicenciatura de fisioterapeuta, vaig passar a fer les pràctiques al servei mèdic del Barça i a partir d’allà vaig ser fisioterapeuta de futbol base.

2. Què as sentir o què vas pensar quan et van donar la notícia?
-Molta alegria.
3. Quants anys vas estar sent el fisioterapeuta del Barça?
– 14 anys, passant per totes les categories de futbol base, excepte primer equip i Barça B.
4. Per què no vas continuar sent-ho?
– Perquè em prposaven treballar 24 hores al dia tot l’any, sense contracte i cobrant poc. I no podia fer-ho perquè estava treballant en un institut i vaig decidir dedicar-me a la docència perquè em donava més estabilitat econòmica i més temps per està amb la família.
5. Quan vas deixar de ser el fisioterapeuta del Barça vas tenir altres oportunitats d’un altre treball o vas ser directament profesor d’Educació Física?
– Ja era professor d’Educació Física.
6. Mai cap altre equip que no sigui el Barça ha demanat els teus serveis?
-També vaig estar a l’hoquei sobre patins de divisió d’honor durant 2 anys i després vaig estar 1 any al Club Bàsquet Huelva.

7. Quin va ser el partit més important en el qual vas haver d’exercir com a fisioterapeuta?
– A la final de la Copa del Món el 1999 que es va celebrar al Nou Camp i que vam guanyar a la pròrroga 2-1 amb gol d’Andrés Iniesta i amb Àngel Pedraza d’entrenador.
images

índex

francesc
Manel Cortés i Martí Florido.

Anuncis

Deixa un comentari

Filed under Entrevistes

Deixa un comentari

